دوربین 360 درجه

دوربین 360 درجه خودرو

دوربین 360 درجه خودرو

امروزه  به دلیل تصادفات که خسارات مالی و جانی زیادی به بار  می آورد مهندسین حوزه خودرو اپشن های زیادی را بر روی خودرو جهت خسارت کمتر تعبیه دیدن که یکی از این آپشن ها دوربین 360 درجه جهت کمتر کردن نقطه کور خودرو میباشد.

دوربین 360 درجه بسته به نوع خودرو تعداد مختلفی دارند که در خودرو سواری 4 عدد و در خودروهی باری و اتوبوس و کامیون که دید کمتری دارد تا 12 عدد میرسد.

دوربینها جهت نمایش به مانیتور های تعبیه شده در داخل کابین وصل شده و دید 360 درجه با ترکیب تصاویر را به راننده میدهد .

در دوربین های قدیمی زاویه دید راننده توسط دوربین ها از بالا بود ولی دوربین های نسل جدید علی رغم دید 360 از  کیفیت بالاتری برخوردار هستند.

این دوربین‌ها که روی سپر جلو، سپر عقب و زیر قاب آینه‌های جانبی نصب می‌شوند، تصاویر خود را به یک سیستم پردازشگر مرکزی ارسال می‌کنند. این سیستم پردازشگر با ترکیب تصاویر دریافتی از دوربین‌ها، می‌تواند یک تصویر ۳۶۰ درجه را در هر لحظه تولید و آن را روی نمایشگر سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو به نمایش دربیاورد.

همچنین در مدلهای جدید تر علاوه بر دید 360 درجه راننده میتواند دوربین دلخواه را انتخاب کرده و همزمان دو تصویر را ببیند.

دوربین 360 درجه علاوه بر کاهش تصادفات میتواند در نحوه پارک کردن ماشین و عبور ایمن از فضاهای تنگ و همچنین با ضبط تصاویر از سرقت از ماشین به راننده کمک کند.

جمع بندی:دوربین 360 درجه خودرو به نظر ما یکی از مهمترین آپشن هایی است که باید به صورت استاندارد بر روی ماشین ها نصب شود.به کمک این سیستم میتوان از سرقت و همچنین خسارت ناشی از تصادف جلوگیری کرد درنتیجه به رفاه و امنیت کاربران کمک به سزایی میکند.

در بازار ایران اکثر خودروهای چینی و کراسس اوور به این سیستم مجهز هستند و اما متاسفانه در خودروهای داخلی این سیستم هنوز به عنوان یک اپشن تعریف نشده و باید در بازار ان را تهیه و نصب کرد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *